Friday, March 30, 2012

Alhamdulillah for giving me these test, Allah.Part2

Note: For this special entry, there is no songs that inspired me because the only inspiration that I can get from is Myself.


UJIAN KEDUA~KENDURI KAHWIN 
Haha, anda salah sekiranya menyangkakan saya yang berkahwin. Kah kah. Kenduri kahwin siapa? Oh, abang saudara saya yang berkahwin. Tahniah buat Mohd Qudzzie dan pasangan, Nurul Huda yang telah diijab kabulkan pada 10 Mac 2012 di Bandar Baru Uda, Johor Bahru. (majlis sebelah perempuan).

Editing by me!

So, nak tahu lebih lanjut, kemeriahan majlis orang JB ni, saya tampilkan beberapa keping gambar yang telah di captured oleh saya sendiri (cewah).

Rombongan pihak lelaki (keluarga sayalah tu)

Tok Kadi yang macam garang je.

Pengantin perempuan (kakak saudara saya)

Keluarga kecil pihak lelaki

sukasuki

Raja Sehari-sehari je duduk macam ni

Makan beradab with kek

Kreatif sekejap_kaum hawa sebelah lelaki

MakanKekBersuap pon boleh

Hantaran daripada pihak perempuan untuk pihak lelaki

Hantaran daripada pihak lelaki untuk pihak perempuan

Bapak pengantin perempuan yang pakai baju purple, tau

saja nak kecikkan

~mereka sweet~

Lelaki-ans dari pihak lelaki


Antara ujian yang kami hadapi sepanjang majlis perkahwinan di JB adalah, kesesatan untuk mencari homestay kami, bayangkan, kami semua tersesat sampai ke Pasir Gudang gara-gara nak cari jalan masuk ke Taman Perumahan Kak Huda. sudahlah bertolak dari rumah nenek pada pukul 1 pagi, dan sampai di JB pada pukul 6, lepas tu boleh pula sesat. huh.. Tengah hari dah lah ada Majlis Pernikahan.. hui hui hui. Tapi, Alhamdulillah, nasib baik semua berjalan lancar selepas itu. Kemudian, bila dah sampai di homestay, MashaAllah, luasnya rumah ni..End lot lagi. (hanya dari luar) Bila dah masuk dalam, hambek kau. Ada 3 bilik saja, dengan 2 bilik air. Yang nak tinggal situ, 2 Keluarga besar dengan beberapa orang tua yang perlu dijaga dengan baik. Tapi tak mengapalah, dua hari je pun. Then, bila selesai Majlis Resepsi, kami ambil keputusan untuk pulang hari tu juga. Grr, kerana lupa, Pakcik Johan saya tidak memasukkan ke dalam but kereta skuter anak-anaknya. Maka hilanglah begitu sahaja. Terkilannya.

Akan tetapi ada juga berita yang mengujakan, hurm, takpelah.. biarlah saya sahaja yang tahu (padahal ramai dah tahu) Ah, lantak! hahaah.

Itu sahaja setakat ini. nanti sambung lagi sebab ada tugasan lagi pula belum makan. 



No comments:

Post a Comment